01 November 2008

~Hipokrito De Amor~

Assalamualaikum...1st of all,faham x title kat atas tuh?? heheheh...that mean hipokrit!! yer manusia yg hipokrit...ekceli,entry kali ni just luahan hati aku sebenarnya...rasa dh x tertanggung lg...hanya warkah bisu ini tmpt aku luahkan segala2 nya...dan kpd Mu Ya Allah tmpt aku serahkan jiwa & raga aku...hanya Engkau yg mengerti apa yg terkandung dalam benak fikiranku...

Semakin lama aku hidup di dunia Mu ini semakin ramai aku mengenali hamba2 Mu,semakin banyak ujian yg Kau turunkan pd aku...yer,Kau menguji hamba2 Mu,itu tandanya Kau amat mengasihi & menyayangi mereka termasuk juga aku...tp aku hairan dgn segelintir manusia yg x pernah rasa bersyukur dgn anugerahMU...MENGAPA YA ALLAH??

Dulu,di kala hidupku susah,tiada sorg makhluk pon yg berada di sampingku...tp kenapa di kala hidupku telah senang...mereka2 yg dulu menjauhkan dirinya pd ku,kini,dtg pd ku kembali...dgn alasan mereka rindu pada ku...kenapa dulu mereka hilang dan kini muncul kembali?? aku akui mmg benar pepatah yg mengatakan "kawan gembira senang di carik tp kawan menangis terlalu sukar utk aku ketemu"...aku harap Allah kuatkan hati aku untuk tempuhi dugaan ni...

Aku semakin buntu di kala ini samada untuk aku terima mereka smua kembali ataupun tidak...bg aku,cukuplah apa yg mereka dah buat pd aku satu tika dulu...ianya bebetul memberi kesan yg amat mendalam pd hatiku...bukan niatku utk membalas dendam ataupun mmebenci mereka,sama sekali tidak...tidak pernah terlintas lgsung dlm jiwaku utk aku buang mereka jauh2 di kala hidupku telah sng tp....ntah la...hanya Allah yg Mengetahui segala2 nya...Ya Allah kuatkan hati hambaMu ini!!

Sesungguhnya aku amat kurang senang dgn sikap manusia yg suke hipokrit2 ni...di depan kita bukan main puji melampau2 tp di belakang Hanya Allah yg Tahu...aku Hamba yg lemah tp disebalik kelemahan tuh aku berjaya melawan kata nafsuku...berjaya melawan bisikan syaitan...syukur alhamdulillah kerna aku dikelilingi suami & anak2 sbg pnghibur hati aku...x dpt aku bayangkan seandainya mereka smua tiada di sisiku...syukur Ya Allah..:)

Dalam doaku,aku mengharapkan Allah kurniakan sahabat2 & jugak kwn2 yg benar2 ikhlas,jujur dgnku..bukan dgn cara hipokrit...Ya Allah, Kau kurniakanlah aku sahabat yg boleh membawaku ke syurgamu...jauhkanlah diriku dr manusia2 yg hipokrit,hindarilah aku dr segala bala bencana, & perbuatan2 keji & mungkar,golongkan lah aku dlm golongan hamba2 Mu yg sentiasa bersyukur di atas segala nikmat Mu...Tuhan,layarkanlah aku ke arah cintamu...gembirakanlah aku dlm redha Mu Ya Allah....:)

1 CPM's comments:

  1. um..mmg byk org mcm uh dlm dunia uh...walau apepun yg terjadi,..sabar itu kan separuh daripada iman...gud luck kak honey dalam memilih kawan yg benar2 boleh dianggap kawan..=)

    ReplyDelete