02 July 2009

~Kenapa Wanita Selalu Menangis ??? ~

Salam semua...di saat2 CPM menghitung hari utk my candylight dinner,sini CPM nk share ngan anda smua kenapa wanita ni selalu menangis...adakah sbb die "benye" (bhs CPM utk irine..hehe..) dan adakah wanita ni suka suki je nk nangis x tntu pasal?? jom kita baca kat bwh ni ok...mgkin ada sedikit ilmu utk anda semua...:)

Suatu ketika, ada seorang anak laki-laki yang bertanya pada ibunya.

"Ibu, mengapa Ibu menangis?". Ibunya menjawab, "Sebab aku wanita". "Aku tak mengerti" kata si anak lagi. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kamu memang tak akan pernah mengerti...."

Kemudian anak itu bertanya pada ayahnya. "Ayah, mengapa Ibu menangis?, Ibu menangis tanpa sebab yang jelas". sang ayah menjawab, "Semua wanita memang sering menangis tanpa alasan". Hanya itu jawaban yang bisa diberikan ayahnya.

Sampai kemudian si anak itu tumbuh menjadi remaja, ia tetap bertanya-tanya, mengapa wanita menangis. Hingga pada suatu malam,

ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa wanita mudah sekali menangis?"


Dalam mimpinya ia merasa seolah Tuhan menjawab, "Saat Kuciptakan wanita. Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.


Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan dan mengeluarkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali ia menerima cerca dari anaknya itu. Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap
bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.


Kepada wanita, Kuberikan kesabaran untuk merawat keluarganya walau letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.


Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam kondisi dan situasi apapun. Walau acapkali

anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada bayi-bayi yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat
didekap dengan lembut olehnya.

Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminy
a melalui masa-masa sulit dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukannya
tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jant
ung agar tak terkoyak.


Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyadarkan bahwa suami yang baik adalah yang tak p
ernah melukai istrinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.


Dan akhirnya Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar dapat
digunakan kapan pun ia inginkan. Hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya air mata ini adalah air mata kehidupan".


sabar menempuh jalan ,tetapkan Iman di hati...

p/s: CPM akan menyepi buat seketika utk honeymoon CPM ngan Mr.Ruffy ok...daaa~


sekadar gambar hiasan...sbb CPM suke ngk ct bile menangis...comeyy.:)

22 CPM's comments:

  1. ermm,setuju sgt ngan this entry...waaa,cpm nak g honeymoon la,take care taw...slmt berbulan madu ye...

    ReplyDelete
  2. firsya: aahh entry tuh harus di share ngan smua org...sbb hanya wanita je yg faham nape wanita tuh menangis rite??

    aahh CPM nk honeymoon..so akan menyepikan diri buat seketika...:)

    ReplyDelete
  3. itu laa kelebihan menjadi wanita.. ;)
    sgt indah kejadian kpd kite kaum wanita nie..

    take care ye pegi honeymOon nnt kak honey..
    semoga bertambah bahagia.. :)

    ReplyDelete
  4. ye hanye perempuan je tau...

    kenape perlu menangis..dan kenapa kita menangis..

    beruntung jadi perempuan..nak nangis depan org pon..takde org kate papepon

    cube jadi lelaki..menangis depan orang..mane macho beb! huhu..

    ape2pun kak huney..be happy..g huneymun baik2 yer eheh

    ReplyDelete
  5. miss eliana: yup btul2 sokong 200%...itulah kelebihan kita diciptakan olehNYA...:)

    missdiya84: hahahahaha...btul tuh nad...pompuan bile nangis bermakna hatinya bebetul tersentuh...ngk hindustan pon leh nangis2....tp kalau lelaki a.k.a suami menangis pon sgt2 comel...bermakna hati die mcm hati kita jugak...tp jgn la smpi nangis depan2 org...hilang macho nnt..:) tq,doakan akak selamat ok..:)

    ReplyDelete
  6. Sayu je baca citer tu....anyway...selamat berhoneymoon...semoga hidup lebih bahagia dari hari-hari semalam.... :-)

    ReplyDelete
  7. :( uwarghhhhh..benye..hehehehe

    akk!!!!mr y..hahahhaha..

    ReplyDelete
  8. eynda: tq eynda ku....aahh hanny suke entry ni...ada org bg kat hanny...then hanny share la ngan smua org..:)

    irine nadia: aahh muni kan benye kecik2 dulu..hehehe...nape ngan mr y sygku??

    ReplyDelete
  9. kak honey cyg..
    yup betol tuhh..
    hny wanita je yg faham nape wanita tuh menangis..hihihi:))

    thnks sbb pegi jnjlan jgak kat blog dbah.abt kawan tuh insyaAllah dbah akan hati2 mase berkwan sbb dbah da bnyk kali nanges sbb kawan..huhu
    thnks fr caring:)

    enjoy ur honeymoon ya kak honey!
    ^_^

    ReplyDelete
  10. adibah: ok dear...hati2 dlm pemilihan kwn ok...sbb ngan kwn jugak la kite leh terpengaruh bnyk bnde...hati2 ok...:)

    kwn yg terbaik adalah suami n anak2 kite..:)

    ReplyDelete
  11. ok kak honey!
    siiiiiipp!!~
    tp dbah takde suami ngan anak2 lagi laa.camne tuh?
    ngee:)

    ReplyDelete
  12. adibah: akan dtg bile dibah dh kawen mst dibah akan ckp" btul kata kak hanny,kwn yg terbaik adalah suami n anak2"..hehehe

    ReplyDelete
  13. cpm !! selamat berhoneymoon ok!!:)

    akak?pstt akak pegnen baby ke-3 ek?hehe

    ReplyDelete
  14. betoy2~~
    air mata kekuatan wanita,,
    huhu,,
    selamat berhoneymoon erk,,
    take care kak!

    ReplyDelete
  15. air matalah senjata wanita...hukhuk..

    ReplyDelete
  16. kakakku sayang..

    takmo sedey2 ok!~ benjoy senantiasa menyayangi dirimu wahai kakak!

    take care..

    nak ole2 taw! teh cameron pon jadi laaa..hahah

    ReplyDelete
  17. salam kenal,
    saya suka sgt entry nih...

    ReplyDelete
  18. hello big sista...

    i loike ur entry niyh.. sangat2 menusuk kalbu..akhirnya terjawab semua resahku selama iniyh...
    sangat sangat suke ngn entry niyh...
    hope u will be happy always ngn ur family...n happy honeymooonnnn...
    take care big sista...

    :D

    ReplyDelete
  19. akk...suke x ngk muni nangis n benye2???ehehehhee:P:P

    makin ari..makin adikmuh sayang dengan muh!!!!love u akk!!!:)mmuahhh!

    ReplyDelete
  20. gamba ct itu menarikk..hehehe....
    perempuan itu mmg mempunyai perasaan yg sucii...
    hv a nice honeymoon..hehe
    btw, i folo u sista ;)

    ReplyDelete
  21. nanges dh mcm jd hobi dh kak.
    hal ape pon leh menangis.
    lg2 bile time mrh. ssh nk luahkn kat org tuh, last2 sndri yg nanges. ;p

    ReplyDelete
  22. G cameron ker....lajak la ke kuantan!hehehe

    ReplyDelete