08 March 2012

~ Beruntungnya dilahirkan sbg seorg WANITA ~


 Kita semua mmg beruntung kan dilahirkan sbg seorg wanita?? lebih beruntung & baiknya kalau kita smua dpt menjadi seorg wanita yg solehah...itulah tanda kita benar2 menghargai pemberian nikmat dari Allah s.w.t...opss sebelum saya pergi dgn lbih jauh lagi,ingin saya ucapkan " SELAMAT MENYAMBUT HARI WANITA SEDUNIA" utk smua wanita2 di luar sana...wanita asli ya bukan wanita tiruan..:P

Entry ni saya nak ajak pembaca2 smua berfikir sedalam2 nya atas apa yg ingin saya coretkan pada kali ini...tp x yah lah nak fikir2 sgt,just renung2 kan pon dah memadai...supaya korg smua dpt kenal apa maksud "syukur"....

Kdg2 saya perhatikan,ader jugak wanita2 yg mengeluh atas ciptaan Allah...seolah2 mcm x de istilah "syukur" dlm hidupnya...sbb kita smua kene ingat "smua ciptaan2 Allah tuh smuanya indah,x de satu pon cacat celanya" smuanya Allah ciptakan dgn keadaan yg sempurna & baik...cuma kita ni kdg2 x tahu mcm mana nak appreciate kan bnde tu smua...faham x mksud saya??

Saban masa dan ketika kita menikmati kurniaan ALLAH. Setiap detik dan saat sejak kita dilahirkan hinggalah dewasa ini, kita tidak putus-putus dikurniakan dengan pelbagai nikmat. Lantaran ianya berlaku saban masa dan menjadi sesuatu yang lumrah, lantas kita tidak perasan dan menghiraukannya. Kita seolah-olah terlupa bahawa ia adalah hadiah dan kurniaan ALLAH kepada kita. Begitulah perangai kita yang tak ubah seperti kacang lupakan kulit.

Sesuap nasi yang kita makan, setiap teguk air yang kita minum, setiap zarah udara yang kita sedut bahkan setiap pandangan yang kita lihat adalah kurniaan Allah. Tanpa kurniaan ini, kita tidak dapat mengunyah makanan atau meneguk minuman atau menyedut udara di sekeliling kita. Selagi kita hidup di mukabumi ini kita tidak sunyi dari menerima kurniaan ini. Begitulah penyayangnya ALLAH yang bersifat dengan Ar-RAHMAN. ALLAH menganugerahkan kurniaanNya kepada semua makhluk, sama ada yang taat kepadaNya atau sebaliknya. Maka mengapa kita mesti mendustakan kurniaan ini? ALLAH masih sayang kepada hamba-hambaNya meskipun terlalu ramai yang tidak bersyukur di atas nikmat-nikmat itu. Sebanyak 31 kali di dalam Al-Quran, Allah mengulangi ayat di bawah sebagai amaran dan ingatan kepada kita supaya menilai semula sejauh mana kesyukuran kita terhadap nikmatNya.


"Yang mana satu di antara nikmat Tuhan yang kamu dustakan?"

Sebagai makhluk Allah, kita sewajibnya berasa prihatin atas kurniaan ini lalu mensyukuri atas segala nikmat tersebut. Rakaman kesyukuran bukanlah setakat mengucapkan 'alhamdulillah'. Ianya mesti dibuktikan dengan tindakan berdasarkan prinsip 'amal makruf, nahi munkar' atau buat yang disuruh dan tinggalkan yang dilarang. Ini dilakukan setiap masa secara konstan dan terus-menerus.
Malangnya terdapat ramai manusia yang lupa daratan dan lupa akan segala kurniaan ALLAH. Ramai yang tidak mendirikan solat dan segala amalan yang disuruh. Sebaliknya ramai pula yang engkar dan menentang suruhanNya dengan melakukan pelbagai jenis kemaksiatan. Allah Maha Mengetahui bahawa ramai di antara hambanya yang tidak bersyukur.

Selain dari tuh,kita juga disuruh utk menjaga kebersihan ,kesihatan serta kecantikan diri,kerna itu juga salah satu cara kita mensyukuri nikmat2 Allah...kita jagakecantikan,kebersihan & kesihatan kulit kita pon utk siapa?? utk suami kita juga kan?? utk bakal suami kita juga kan?? sbb tuh pon dikira 1 ibadah bila seseorg isteri ( wanita) dpt memberikan yg terbaik utk suaminya...dan bila smua isteri2 / wanita2 kat dunia ni menjaga kecantikan dirinya,maka saya rasa kuranglah statistik "perceraian"...cube fikirkan betul x?? sbb bila seorg isteri dh menjadi seorg ibu,maka tanggungjwb utk menjaga kecantikan utk suaminya semakin terabai...

So balik dari kerja ni nanti,setibanya smpi di rumah,cube tukar smula cara kita berhias di rumah...kdg2 wanita ni lebih berhias di luar shj,di rumah hanya biasa2 shj sbb fikiran kita tuh umpama cmni " alaa,aku dh ader suami yg syg aku,so nk risau apa..." nmpk x? seolah2 die dh x perlu menjaga kecantikan bile berada di rumah...

Bermula hari ini,sempena hari wanita sedunia,saya pesan kat diri saya sndiri dan juga sahabat2 saya wanita2 di luar sana supaya menjaga kecantikan + kesihatan kulit kita...saya yakin smua wanita2 inginkan & sukakan pd kecantikan...:)

So kpd wanita2 cntek di luar sana yg masih lagi belum mendapatkan set suplement skincare dari saya,boleh la email saya segera di honey_nurhaliza@yahoo.com,saya akan consult anda smua,insyallah...dh smpi masanya utk anda berubah ke arah yg lebih baik lg,insyallah..:))

bagi yg ingin mendapatkan "best price" for set suplement skincare email saya segera yaa...saya akan reply secepat yg mgkin,insyallah..:))

"Selamat Hari Wanita Sedunia"
sempena hari wanita sedunia,saya ingin menjual salah satu tdg pre loved saya...dari Pearl Haya Collection...sape2 yg berminat,boleh email ya..."1st pay,1st serve"


this one not for sale...:P 


"Kalau kecantikan wanita diumpamakan dengan permata, maka budi pekerti mulia diumpamakan sebagai saham dihari kemudian."
"Wanita bak matahari yang tidak pernah terbenam."

1 CPM's comments: